Dünyanın ilk elektrikli ve batarya gerektirmeyen e-bisikleti üretildi
2 mins read

Dünyanın ilk elektrikli ve batarya gerektirmeyen e-bisikleti üretildi

Akaryakıt fiyatlarının dünya çapında artması sonrası, insanlar bisikletlere yöneldi.

Fransa’da ise bir şirket, batarya gerektirmeyen ilk elektrikli bisikletini üretti. Elektrikli cihazların en büyük problemi olan menzil, şarj etme süresi ve bataryaların içerdiği ağır metal ve zehirli maddeler konusuna da çözüm üretildiği ifade edildi.

Fransız girişimci Adrien Lelievre, Pi-Pop adını verdiği ‘yeni nesil elektrikli bisiklette‘ süperkapasitör denen bir enerji depolama sistemi kullanılacağını açıkladı.

SÜPERKAPASİTÖR SİSTEMİ NEDİR?

Güç sağlayıcı sistemin iklim krizi için de sürdürülebilir bir yapıya sahip olması açısından önemli olarak tanımlandı.

Lelievre’in icat ettiği ve “süperkapasitör” adını verdiği güç kaynağı geleneksel bir bataryadan farklı bir işleve sahip olduğunu duyurdu.

Öncelikle süperkapasitör elektriğe ihtiyaç duymuyor ve enerji-güç depolamak için elektrostatik (duruk yük) yöntemini kullanıyor.

Bir diğer tabirle, hareket sonrası oluşan kinetik enerjiyi dönüştürerek “yavaş hareket eden bir yük yoluyla depolayarak” çalışıyor.

Bunun aksine, lityum piller prize takılarak elektrik enerjisini kullanıyor ve bunu “kimyasal reaksiyon” halinde depoluyor.

Süperkapasitörün diğer önemli özellikleri, ihtiyaç duyulduğunda enerjiyi çok hızlı bir şekilde depolayıp serbest bırakabilmesi.

FREN YAPINCA ENERJİ DEPOLUYOR, 50 METRELİK YOKUŞU ÇIKABİLİYOR

Bi-Pop adlı patentli e-bisiklet aynı zamanda birçok muadilinden farklı olarak fren yapıldığı zaman kaybolan kinetik enerjiyi üzerindeki süperkapasitöre aktarabiliyor. Bu sayede enerji tasarrufu en üst düzeyde yapılabiliyor.

Süperkapasitör teknolojisi ya da kavramı aslında başlı başına yeni bir fikir değil. Süperkapasitör güç depolama aygıtları ilk olarak 1970’lerin sonunda üretildi. Günümüzde fotovoltaik sistemlerde (güneş panelleri gibi), dijital kameralarda ve bazı hibrit ya da elektrikli araçlarda işlev ve ivme performansını arttırmak amacıyla zaten kullanıyor. Fransız mühendis ve girişimci Adrien Lelievre’in yaptığı en büyük yenilikse bu teknolojiyi bisiklet mekaniğine adapte etmesi oldu.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir